Wat zijn de kosten voor het inschrijven?

De kosten voor de inschrijving bij Hamilton zijn €29,50. Er wordt een persoonlijk dossier aangemaakt en de makelaar gaat voor jou op zoek naar een woning. Je wordt op de hoogte gehouden door ons en krijgt aanbod toegestuurd.

Wat voor huurders kunnen jullie helpen?

De woningen die wij aanhuren zijn over het algemeen geschikt voor studenten, expats en young professionals. Ze zijn vaak geschikt om te delen met meerdere mensen, gestoffeerde woningen of zeer gunstig gelegen woningen.

Wat als meerdere mensen interesse hebben in een woning?

Woningen in de randstad zijn erg populair. De kans dat er meerdere mensen geïnteresseerd zijn in een woning is dan ook groot. Als je de enige inschrijver bent bij Hamilton, dan heb je 97% kans dat de woning jou gegund wordt door de verhuurder. Indien er meerdere inschrijvers van Hamilton interesse hebben dan zijn er een aantal dingen doen om je kansen te vergroten:
- Lever de gevraagde documenten zo snel mogelijk aan via de link die je krijgt van de makelaar.
Het kan zijn dat jouw situatie vraagt om een garantstellingsverklaring. Deze is te downloaden in de portal en kan zo meteen worden geüpload via de link.
- Geef een duidelijke beschrijving van jou (en eventuele medehuurders) zodat de verhuurder een goed beeld krijgt wie er in zijn/haar woning terecht komt.

Welke documenten/informatie moet ik aanleveren bij de huur van een woning?

Om alle overeenkomsten goed op te kunnen maken lever je de volgende stukken of informatie aan:
- Huidige adresgegevens
- Contactgegevens (e-mail en telefoonnummer)
- Burgerlijke staat
- Geldig identiteitsbewijs
- Profielomschrijving
- Gegevens werkgever (Naam, functie, contactpersoon met contactgegevens, type dienstverband)
- Recentste loonstrook
- Eventueel garantstellingsverklaring

Welke informatie moet ik aanleveren als ondernemer?

Als ondernemer moet je in plaats van de loonstrook en gegevens werkgever de meest recente belastingaangifte meesturen als bewijs van je inkomen.

Mag ik een huisdier in de woning hebben?

Dit is afhankelijk van de woning en de verhuurder. De meeste verhuurders doen dit alleen in overleg, maar hebben de standaard bepaling dat het niet mag. Heb je een huisdier, laat dit altijd weten in je profielbeschrijving of bij de bezichtiging, zo kunnen alle partijen er rekening mee houden en zorgt het niet voor onverwachte afwijzing.

Is inschrijven verplicht als ik wil bezichtigen via Hamilton?

Hamilton Vastgoed werkt uitsluitend als aanhuurmakelaar. Wij kunnen je alleen van dienst zijn als je ons opdracht hebt gegeven hiervoor. De huizen die wij (exclusief) kunnen aanbieden namens de verhuurders zijn dan ook alleen maar te bezichtigen als je je hebt ingeschreven.

Heeft Hamilton exclusief woningen voor inschrijvers?

Door onze jarenlange ervaring hebben wij een tal van woningen die we exclusief mogen aanbieden aan onze inschrijvers. Deze woningen komen dus nooit vrij op de markt. Naast deze woningen hebben wij een uitgebreid netwerk van makelaars en vastgoedeigenaren die woningen aanbieden. Deze woningen zijn niet exclusief via ons te huur, maar via ons heb je wel de grootste kans om gekozen te worden als huurder.

Wat zijn de totale kosten als ik een woning via Hamilton huur?

Buiten de inschrijfkosten betaal je Hamilton alleen een commissie voor resultaat.
Indien de huurovereenkomst tot stand komt via Hamilton dan is de commissie 1 maand huur exclusief BTW.

Hoe zit het met de regel dat een makelaar geen kosten mag berekenen aan zowel de verhuurder als de huurder?

Als makelaar mag je geen dubbele kosten vragen. Hamilton Vastgoed werkt in opdracht van de huurder en kan daarom ook alleen van huurder kosten vragen.

Is mijn bezichtiging individueel?

In de meeste gevallen is de bezichtiging individueel en altijd op afspraak. Een enkele keer hebben we een open huis voor onze inschrijvers, hier meld je je dan wel op aan, maar het kan voorkomen dat je andere potentiële huurders tegenkomt. Er is bij elke bezichtiging altijd een makelaar vanuit Hamilton Vastgoed aanwezig om jou te begeleiden.

Is een voor- en eindinspectie verplicht?

Ja, dit is verplicht en in het belang van iedereen.
Een nieuwe huurder maakt zo een frisse start in de woning en komt geen onverwachte verrassingen tegen. Bij het verlaten van de woning weet de huurder, maar ook de verhuurder, precies waar iedereen aan toe is.

Hebben jullie ook sociale huurwoningen?

Nee, wij hebben geen sociale huurwoningen. Alle huizen die wij aanhuren komen uit de vrije sector.

Kan ik huurtoeslag aanvragen op mijn huurwoning?

De meeste woningen die Hamilton Vastgoed aanhuurt komen niet in aanmerking voor huurtoeslag. De overheid hanteert een maximale grens voor de huur om in aanmerking te komen hiervoor. De grens in 2021 is €752,33 per maand. Voor woningen met een hogere huurprijs geldt dat u geen aanspraak maakt op toeslag.

Ik moet documenten ondertekenen maar heb geen link ontvangen, wat nu?

Voor het ondertekenen van onze documenten werken wij met E-sign. Via het emailadres wat je hebt opgegeven ontvang je een link. Staat de link niet in je inbox? Controleer ook altijd even je spam of junkmailbox.
Ben je met meerdere huurders? Dan ontvangen jullie de link in een bepaalde volgorde. Pas wanneer de eerste persoon getekend heeft, wordt de link naar de tweede persoon verstuurd enz.
Als alle betrokkenen getekend hebben ontvang iedereen een link om de documenten te downloaden. Op deze manier hebben alle betrokkenen een ondertekend document.

Ik ben een student met een laag of geen inkomen, kan ik huren via Hamilton?

Jazeker, ook studenten met een laag inkomen kunnen wij helpen. We vragen hierbij wel om een garantstellingsverklaring om de verhuurder zekerheid te kunnen geven.

Voor welke periode huur ik een woning?

Voor de meeste woningen wordt een overeenkomst gemaakt waarbij het uitgangspunt 2 jaar is. Wanneer de verhuurder én huurder na deze 2 jaar met elkaar verder wensen te gaan, dan wordt dit omgezet naar onbepaalde tijd.

Waarom hebben jullie de contactgegevens van mijn werkgever nodig?

In sommige gevallen wil de verhuurder een antecedenten check van potentiele huurders hebben om te weten wie de woning gaat huren. Wij kunnen dan contact opnemen met de werkgever om een referentie te vragen en gegevens te controleren.

Met hoeveel mensen mag ik een woning delen?

Dit is afhankelijk van de woning, het aantal slaapkamers en de vergunning. In de overeenkomst staat altijd aangegeven met maximaal hoeveel personen de woning gedeeld mag worden. Onder delen verstaan wij geen gezinssituatie, maar een andere huurder.
Tenzij expliciet vermeld in de huurovereenkomst, is onderverhuur is bij woningen niet toegestaan.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Als nieuwe kandidaat huurder kun je uitsluitend contact met ons opnemen door je in te schrijven. Sta je eenmaal in ons bestand met een zoekprofiel, dan kun je reageren op woningen uit ons netwerk.

Hoe lang duurt het vinden van een geschikte woning als ik me eenmaal heb ingeschreven?

De duur van je inschrijving bedraagt vier maanden. Hamilton Vastgoed & Beheer krijgt wekelijks nieuw aanbod van huurwoningen. Er wordt dus wekelijks bekeken of we een match kunnen maken tussen jouw wensen en de woningen uit ons netwerk.Tenzij expliciet vermeld in de huurovereenkomst, is onderverhuur is bij woningen niet toegestaan.

Moeite met het vinden van de juiste huurwoning en heb je professionele hulp nodig?

Stop met zoeken en schrijf je in!

Inschrijven